Zadzwoń
ul. Morelowa 32, 62-081 Przeźmierowo k/Poznania
Wyslij zapytanie

Koszulka firmowa jako sposób promocji firmy

odzież reklamowa

W obecnych czasach, gdy reklama bombarduje człowieka zewsząd (w każdym publicznym miejscu, mediach i Internecie) trudno jest wybrać obrazy szczególnie przykuwające uwagę i skłaniające do refleksji i podjęcia konkretnych działań (decyzji konsumenckich). Dlatego wychodząc na przeciw zastałym uwarunkowaniom, firmy z branży reklamowej wybierają koncepcje będąc połączeniem użytecznego, codziennego tworzywa z nośnikiem informacji marketingowej.

Odzież reklamowa – sposób wykorzystania

Przykładem tego rodzaju działań jest odzież reklamowa produkowana wg konkretnych zleceń i strategii nawiązania komunikacji między firmą a rynkiem odbiorców, konsumentów, konkurencji i opiniodawców. Grono osób mogących przyczynić się do rozpowszechnienia haseł reklamowych firmy może być bowiem bardzo duże i zależne tylko i wyłącznie od przyjętej strategii działania. Dzięki temu, że koszulki firmowe nie obciążają w mocny sposób budżetu, który przeznaczyć można na reklamę (wyprodukowanie koszulki t-shirt z nadrukiem to koszt około 20 zł/sztuka – w zależności od jakości materiału, wielkości produkcji i metody znakowania) ich dystrybucja może być duża. Aby skutecznie promować nazwę, logo i informacje o firmie, zadrukowane gadżety reklamowe winny być rozpowszechniane do punktów sprzedaży towaru i w każde miejsce gdzie potencjalny widz może stać się osobą zainteresowaną towarem i jego zakupem. W ramach struktur firmy produkcyjnej, odzież reklamowa winna być rozdysponowana między wszystkich pracowników stacjonarnych, kierowców rozwożących towar oraz klientów – sprzedawców w hurtowniach i sklepach. Jest to sposób na zaznajomienie ludzi z konkretną marką, prezentowaną jakością obsługi, profesjonalnym podejściem i przygotowaniem wizualnym.

Marketing szeptany – sieci komunikacji a odzież reklamowa

Idąc dalej ścieżką dystrybucji materiałów reklamowych (koszulek firmowych) warto zwrócić uwagę na działania opiniotwórcze związane z marketingiem szeptanym. Gadżet reklamowy, to nie tylko nośnik przekazu, to również produkt bardzo często z pułki najbardziej przydatnych przedmiotów użytku codziennego. Dlatego właśnie koszulki firmowe zdają bardzo dobrze ten egzamin praktyczny, bowiem obok kubków z logo, długopisów i parasolek są używane przez każdego z nas, a co za tym idzie, z posiadania darmowej – sprezentowanej przez firmę koszulki t-shirt może cieszyć się wiele osób. A jak wiadomo, zadowolenie z kontaktu z firmą, każda pozytywna emocja, tworzy pozytywny obraz przedsiębiorstwa i wpływa na wzrost skuteczności przeprowadzanych działań reklamowych. Klienci, pracownicy oraz wspólnie działający w jednej sieci sprzedaży dystrybutorzy za sprawą noszonych koszulek reklamowych mogą budować zaufania odbiorców do danego produktu czy usługi, dzięki czemu może on po pewnym czasie stać się osobą tak mocno wierząca w konkretną markę, że zechce kupować produkty z jej logo oraz przekonywać innych do podobnych decyzji zakupowych. Obdarowany, zadowolony klient, to bardzo cenny przedstawiciel działający w sposób niezależny na rzecz rozpowszechniania dobrych opinii i pozyskiwania nowych klientów.

Przemyślany wybór koszulek reklamowych

Promocja firmy, to główne zadanie jakie przypisuje się odzieży reklamowej. Aby skuteczność przeprowadzonej strategii marketingowej przyniosła oczekiwany skutek, przed stworzeniem konkretnej wizualizacji graficznej, warto zastanowić się nad kilkoma aspektami dotyczącymi przeznaczenia gadżetu, grupy docelowej, do której kierowane są produkty firmy oraz subtelności przekazu. Projektowanie atrakcyjnego w swej istocie komunikatu rozpoczyna się w sposób fachowy, od zidentyfikowania docelowego audytorium oraz określenia celów, jakie ma spełniać utworzony proces komunik

W obecnych czasach, gdy reklama bombarduje człowieka zewsząd (w każdym publicznym miejscu, mediach i Internecie) trudno jest wybrać obrazy szczególnie przykuwające uwagę i skłaniające do refleksji i podjęcia konkretnych działań (decyzji konsumenckich). Dlatego wychodząc na przeciw zastałym uwarunkowaniom, firmy z branży reklamowej wybierają koncepcje będąc połączeniem użytecznego, codziennego tworzywa z nośnikiem informacji marketingowej.

“Less is more”

Podsumowując istotę tworzenia koszulek reklamowych w ramach działań promocyjnych firmy, warto przypomnieć słynną zasadę “less is more”, bowiem koncepcja tworzenia odzieży reklamowej będzie zdawać egzamin tylko wtedy, gdy obdarowany z chęcią i zadowoleniem będzie ową odzież nosił i pokazywał całemu światu. A zrobi to wtedy, gdy projekt koszulki będzie elegancki, nieagresywny, oryginalny a może i nawet w charakterze kreatywnych haseł i koncepcji, rozbudzających ciekawość u widza i prowadzących do firmy jak po nitce do kłębka.

 

przeczytaj też:

Rodzaje i specyfikacja odzieży ochronnej

Dlaczego powinieneś nosić kamizelkę ostrzegawczą w pracy?

Podziel się z przyjaciółmi: