Dlaczego warto zainwestować w odzież reklamową z logo?
Wiele firm zastanawia się nad tym, jak skutecznie rozreklamować swoją markę i proponowane przez siebie usługi. Często stawiają wtedy na ulotki czy różnego rodzaju gadżety reklamowe. Warto jednak zastanowić się nad wykorzystaniem czegoś nieco droższego, ale za to o wiele bardziej skutecznego: to znaczy odzieży reklamowej, która przynosi naprawdę wiele korzyści.
Odzież reklamowa – jak ją przygotować?
Na początku warto zaznaczyć, że już pierwszą z korzyści jest ta, iż odzież reklamowa może przyjmować naprawdę wiele form. Zaliczyć można do niej bowiem:
- t-shirty,
- bezrękawniki,
- bluzki damskie,
- bluzy,
- polary,
- spodnie,
- ubranka dziecięce,
- czapki i inne nakrycia głowy.
Jak więc widać oferta ubrań, na których można nadrukować logo firmy jest bardzo różnorodna. W związku z tym firma, która zdecyduje się na taką promocję będzie mieć szeroki wybór – i dobrze dopasuje odzież do swojej grupy docelowej. Po wybraniu poszczególnych części garderoby, najważniejsze staje się ich odpowiednie zaprojektowanie, co nie jest wcale takim trudnym zadaniem. Na ubraniach można bowiem zamieścić jedynie logo marki – i już taki projekt przekazać do produkcji. Jednak można także znaleźć (np. na stronie drukarni) kreator, w którym przygotuje się nieco bardziej zaawansowany projekt (z dodatkowymi napisami czy ciekawą grafiką).
W takim kreatorze możliwe będzie też zmienianie czcionek, kolorów, a także układu i położenia poszczególnych elementów. Istotną kwestią jest ta, by zamawiając i produkując odzież reklamową postawić na ubrania, które będą dobrej jakości. Tylko one będą bowiem godnie reprezentować firmę i sprawią, że potencjalni klienci zaczną mieć na jej temat pozytywne wyobrażenia. Swojej funkcji reklamowej na pewno nie spełnią dobrze ubrania, które np. stracą swój kolor po pierwszym praniu. Do zainwestowania w odzież reklamową może zaś skłaniać to, że najnowsze technologie sprzyjają coraz lepszemu nanoszeniu nadruków. I tak na przykład sitodruk jest metodą, dzięki której dowolna forma graficzna bardzo dobrze prezentuje się na ubraniu, a do tego wytrzymuje przez naprawdę długi czas.
Jakie zalety niesie ze sobą odzież reklamowa z logo?
Istnieje kilka ważnych powodów, dla których posiadanie przez firmę odzieży reklamowej w znaczący sposób wpłynie na poprawę jej marketingowej działalności. Wśród zalet takiej odzieży można wymienić to, że:
– pomoże się wyróżnić,
– zwiększy rozpoznawalność firmy,
– ułatwi identyfikację danej marki,
– utrwali wizerunek firmy nawet w oczach osób, które wcześniej jej nie znały,
– pomoże w utożsamieniu firmy z pozytywnymi cechami,
– będzie doskonałym sposobem na pozyskiwanie nowych klientów,
– spowoduje wzrost zaufania stałych kontrahentów (kiedy będzie wysokiej jakości).
Warto zaznaczyć, że widziane rysunki czy grafiki są o wiele łatwiejsze do zapamiętania niż tekst pisany. Dlatego też, widząc ludzi ubranych w koszulkę, bluzę lub czapkę z konkretnym logo (czy inną grafiką dotyczącą oferty marki), zawsze zwróci się na nie uwagę. Może być to zarówno na ulicy, na targach, czy w konkretnej firmie (kiedy ubrania noszone są przez pracowników). Postawienie na odzież z logo zawsze przyniesie korzyści, bo reklamę zobaczy o wiele więcej osób niż np. wtedy, gdy pojawia się ona na niewielkich przedmiotach (jak smycze czy długopisy). Do tego, może być ona noszona wszędzie i codziennie – nie tak jak inne gadżety reklamowe, które używane są tylko w określonych sytuacjach.
Gdzie można wykorzystać odzież reklamową?
Po pierwsze, może być ona stosowana w naprawdę każdej branży, reklamując sklepy, ale też usługi czy różnego rodzaju instytucje. Bardzo szeroki jest również sposób jej wykorzystywania. Takie ubrania mogą być noszone przez pracowników firmy – w jej siedzibie. Wtedy staną się prawdziwą wizytówką i będą zwiększać zaufanie do przedsiębiorstwa: zarówno wśród klientów, jak i kontrahentów. Warto się na nie zdecydować niezależnie od tego, ilu ma się pracowników, ponieważ nawet w przypadku niewielkiej firmy, jej dobry wizerunek jest zawsze najważniejszy.
Odzież reklamowa z logo może być noszona także na targach branżowych, imprezach plenerowych i podobnych eventach. Oczywiście takie ubrania są również (a może przede wszystkim) doskonałymi upominkami – tak naprawdę dla każdej grupy odbiorców. Wtedy zaproponowana reklama doskonale się rozprzestrzeni i będzie jeszcze skuteczniejsza. Widać więc wyraźnie, ze zainwestowanie w odzież reklamową ma naprawdę wiele korzyści i zastosowań. Ważne jednak, by była ona dobrej jakości, miała ładną grafikę oraz spójną kolorystykę. Wtedy stanie się istotnym element identyfikacji wizualnej danego przedsiębiorstwa.